Doel | Doelindicator |
---|---|
Anticiperen op de ontwikkelingen in de regio Eindhoven. | |
De ontwikkelingen in de MRE worden vertaald en ingezet naar de behoeftes binnen de gemeente Weert. | |
Het aandeel energiebehoefte t.b.v. mobiliteit is significant gereduceerd. | |
10% minder autoritten naar Eindhoven, Roermond en Venlo. | |
100% van alle nieuw te realiseren parkeervoorzieningen is voorzien van een elektrisch oplaadpunt of is daarop voorbereid. | |
100% van de gemeentelijke zakelijke kilometers en die van contractpartners is emissieloos. | |
30% van de voertuigen die door inwoners gebruikt worden is emissieloos, doordat zij die zelf hebben aangeschaft. | |
Per 40 huishoudens wordt één (emissieloze) deelauto geplaatst bij grootschalige (her-) ontwikkeling van woningbouwlocaties. | |
Optimale verbinding met de steden en campussen in de regio en binnen Weert zelf. | |
25% maximaal verliestijd tussen de oprit Weert-Noord en knooppunt Leenderheide. | |
30% meer actieve verplaatsingen binnen de gemeente Weert. | |
50% maximaal reistijd verlies tussen de A2 en de bedrijventerreinen. | |
Samenwerking in de regio is passend georganiseerd. | |
Alle opgaves voor Weert zijn SMART geformuleerd en geborgd in de governance structuren binnen de regio. | |
Toegankelijker en veiliger mobiliteitssysteem voor iedereen. | |
100% bushaltes toegankelijk voor mensen met een fysieke of visuele handicap. | |
100% van de trottoirs op de hoofdverbindingen voldoet aan onderhoudsniveau A en is obstakelvrij. | |
Geen ernstige verkeersslachtoffers in 2030 door toedoen van de infrastructuur. | |
Per 500 huishoudens is minimaal één (emissieloze) deelauto beschikbaar (1/100 in 2030). |