Doel | Resultaat |
---|---|
Anticiperen op de ontwikkelingen in de regio Eindhoven. | |
De gemeente Weert werkt intensief samen met de MRE (Metropool Regio Eindhoven) op bestuurlijk en ambtelijk niveau. | |
Het aandeel energiebehoefte t.b.v. mobiliteit is significant gereduceerd. | |
Het aandeel fossiele brandstof binnen mobiliteit is gereduceerd met 10% t.o.v. 2024. | |
Optimale verbinding met de steden en campussen in de regio en binnen Weert zelf. | |
Ontwikkelstrategie Spoorzone is vastgesteld. | |
Vastgestelde voorkeursvariant doortraproute Weert - Eindhoven. | |
Samenwerking in de regio is passend georganiseerd. | |
De eerste beschikkingen van de Regio Deal zijn verleend. | |
De governance structuur SML is onderzocht en vastgesteld. | |
Weert heeft samen met Partners diverse projecten ingediend bij het Regio Deal bureau. | |
Toegankelijker en veiliger mobiliteitssysteem voor iedereen. | |
Besluit over de voorkeursvariant ten aanzien van verbeterde doorstroming op de Ringbaan-Noord. | |
De Mastenbroekweg is veiliger gemaakt voor fietsers. | |
Doorlopen aanbestedingsprocedure ten aanzien van de verkeersveilige oversteek en verbeterde doorstroming op de Ringbaan-Zuid. | |
Minimaal 2 bushaltes per jaar inrichten conform norm toegankelijkheid. | |
Mobiliteitsmonitor is opgezet. | |
Optimalisatie van minimaal 1 knelpunt op de Ringbaan. | |
Vastgesteld actieplan afwaarderen wegen van 50 km/u naar 30 km/u. |