Programma 6 Bestuur en burgerzaken

Welke doelen en resultaten stellen we voor 2025 op weg naar 2030?

Doel

Resultaat

Inwoners zijn weerbaarder.

Inwoners en bedrijven zijn bekend met de signalen van ondermijnende criminaliteit en weten waar ze deze signalen kunnen melden.

Netwerk voor digitale wijkambassadeurs is opgezet.

Lokale lasten voor de inwoners zo laag mogelijk houden.

De tarieven van de verschillende belastingen en heffingen zijn in principe enkel geïndexeerd dan wel zoveel mogelijk kostendekkend vastgesteld.

Meer digitale oplossingen in dienst van de inwoner.

Het gebruik van de e-burgerpas app is mogelijk voor het uitvoeren van het minimabeleid.

Implementatie van een nieuwe module bij burgerzaken.

Verbeteren van participatietrajecten en de samenwerking met de Weerter samenleving.

Informatie over participatie is actueel, eenduidig en makkelijk vindbaar

Vergroten van het vertrouwen van de samenleving in het integer handelen van de (lokale) overheid.

Klachten over ambtelijk handelen zijn met 50% gedaald ten opzichte van 2023, klachten over dienstverlening met 10%.

Versterken van het profiel en de richting waar we voor staan en voor gaan als gemeente.

Het verhaal van Weert oftewel de identiteit van de gemeente Weert (corporate identity) met inzet van communicatiemiddelen en -activiteiten intern borgen en extern communiceren zodat medewerkers, inwoners, ondernemers, bezoekers en andere stakeholders

Deze pagina is gebouwd op 09/26/2024 13:49:22 met de export van 09/26/2024 13:40:41